Week 2

Zondag 23-04-2017

Rustdag in La Puebla de Castro

Een dagje op deze camping blijven is niet vervelend te noemen; prachtig weer, een heerlijke plek met uitzicht op het meer, wat wil je nog meer. Eerst maar even een wasje doen; we zijn een week onderweg, dus moet dat maar. Al snel hing het wasrek vol en konden zon en wind hun werk doen. Na de lunch zijn we nogmaals naar Graus gefietst. Toch wel een leuk plaatsje om even in rond te fietsen of te lopen. ’s Avonds hebben we natuurlijk naar Studio Sport gekeken; nog 2 wedstrijden te gaan voordat Feyenoord kampioen is/kan zijn. Ook hebben we naar de finish van Boer zoekt vrouw gekeken.

Maandag 24-04-2017

Vertrek La Puebla de Castro 35043 km

Aankomst Albarrachin 35382 km

Gereden 339 km

Vanmorgen op het gemak alles opgeruimd, camping betaald, brood gehaald en gevraagd of er een supermarkt in de buurt was. Die waren er wel, maar het was vandaag een feestdag in het district Aragon. Gelukkig hadden we nog pizza’s in de diepvries, dus honger zullen we niet hebben. Rond kwart over tien reden we weg richting Huesca. Direct door de tunnel bij de stuwdam nog even gestopt voor een foto. Prachtige vergezichten met rotsen en diepe ravijnen. Even verder kwamen we op de rijksweg zonder tol de  AV22/AV23. Het landschap was daar vrij saai. Kaal met weinig begroeiing tot in de buurt van Zaragoza, waar het weer veel vruchtbaar was. Groene grasvelden, wijnranken in prachtige vlakten. Onderweg waren er weinig parkeerplaatsen, maar rond half een vonden we er een bij een groot benzinestation. Er stonden nog geen richtingborden bij, maar bij de afslag zagen we het grote terrein. We haalden er een vers kopje Nespresso koffie voor bij de lunch. Het was inmiddels 25 graden geworden en we reden verder richting Teruel. Daar gingen we van de snelweg af en kwamen op een soort industrieterrein terecht. Eenmaal daar vanaf kwamen we op een prachtige route door het dal van de Guadalaviat terecht die leidde naar de camping in Albarrachin. Een eenvoudige camping zonder gras of grind, dus stoffig! We zetten thee en daarna liepen we naar het dorpje, waar een kasteel en een oud centrum was. Volgens het campingboekje het mooiste stadje van Spanje, maar dat vonden we wat overdreven. Terug op de camping begon het wat te druppelen en ging het waaien. We zijn dus naar binnen gegaan en hebben zelfs binnen gegeten! De pizza’s uit eigen oven waren heerlijk. Het ging zelfs wat onweren! Morgen gaan we naar de camperplaats in Betera bij Valencia; daar zijn we vorig jaar ook geweest.

Dinsdag  25-04-2017

Vertrek  Albarrachin 35382 km

Aankomst Cullera 35646 km

Gereden 264 km

Kwart voor negen waren we wakker. Vannacht was het verder droog gebleven, maar vanmorgen was het somber. Veel andere camperaars vertrokken al snel, maar wij hebben eerst rustig onze dingen gedaan. De regen had ervoor gezorgd, dat de camper niet echt schoon was; stofdruppels en stuifmeel vooral op de ruiten. Die dus voor we gaan rijden eerst schoongemaakt. We reden rond kwart over 10 weg via de A23 richting Valencia. De temperatuur steeg al snel tot rond de 20 graden. De weg liep omhoog en omlaag tot ruim 1000 m; het weer werd steeds beter; de zon kwam erdoor toen we in de buurt van de kust kwamen. Voordat we naar de camperplaats gingen, moesten we boodschappen doen. In Betera was geen supermarkt te vinden, dus maar even in de TomTom gekeken. De dichtstbijzijnde Carrefour was op 14 km; toch maar even doen, dachten we. We kwamen dwars door Valencia heen en uiteindelijk vonden we de Carrefour, alleen er stonden allemaal hoogtehekken, dus we konden er niet komen. We waren nu zo dicht bij de kustweg naar het zuiden, dat we besloten naar Cullera te rijden; daar was ook een Carrefour en een Lidl en natuurlijk een camping. Eerst werden we nog verkeerd gestuurd door de TT en zo kwamen we bijna op het douaneterrein bij de haven terecht. Gelukkig was er nog een weggetje terug naar de gewone weg, maar dat leidde ons eerst weer een stuk terug naar het noorden, voordat we weer een brug over konden. Uiteindelijk kwamen we er wel; het was inmiddels al twee uur geweest voordat we bij de Carrefour aankwamen. We parkeerden de camper daar en hebben op het gemak boodschappen gedaan. Daarna naar de camping, die in het stadje ligt net achter de boulevard. De oprit nodigde niet echt uit,maar toen we eenmaal op de camping waren, konden we een prima plaatsje uitzoeken onder de bomen, maar we hadden zelf tv ontvangst! Eerst koffie gezet en brood gemaakt en daarna zijn we even naar de boulevard gelopen; dat was echt dichtbij. Het was er niet druk, maar wel lekker zonnig en zo liepen we ruim 2 km heen en dus ook weer terug. Voor vanavond hadden we ovenfrites, hamburgers en een verse salade meegebracht. Toen we daarmee bezig waren, betrok het en wij gingen binnen eten. Even later kwam de eigenaar van de camping zeggen, dat het zo flink kon gaan waaien en regenen! Wij hoefden alleen de bbq en de oven binnen te zetten en even daarna begon het inderdaad te waaien, onweren en regenen. Het was echter zo voorbij en gelukkig kon de deur weer open. De tv hield er wel mee op tijdens de buien; na de buien deed hij het weer gewoon; wel gelijk even de zg. skew (hoek tot de satelliet) even aangepast voor Zuid-Spanje. Morgen gaan we naar een nieuwe camping boven Alicante. Alicante Imperior heet deze camping en bestaat sinds 2016. Het ziet er allemaal erg netjes uit op de plaatjes; we zullen zien.

Woensdag 26-04-2017

Vertrek Cullera 35646 km

Aankomst Villajoyosa 35773 km

Gereden 127 km

We hadden heerlijk geslapen, eigenlijk zoals elke nacht. Na het ontbijt op het gemak opgeruimd; even naar de receptie gelopen om te betalen, maar er was even niemand. Na de koffie nogmaals gelopen en toen was er wel iemand. We moesten €15 voor een nachtje betalen; dat was het ook wel waard. Ruime plaats, stroom, toiletten, heet water, douches, dichtbij de boulevard, wat wil je nog meer? We reden weer via de N332 richting Calpe, waar we nog even met Ben appten. Na Calpe richting Benidorm en daarna het volgende dorpje  La Vila Joiosa of Villajoyosa. Daar vonden we de camping al snel en inderdaad hij was helemaal nieuw. We schreven in en kregen een plaatsje aan de rand van de camping. Brede paden, grote vlakke plaatsen met fijn grind, stroom, water en afvoer op de plaats en een prachtig toiletgebouw. De eigenaars hebben al ruim 30 jaar twee campings in Benidorm, dus ze weten wel hoe je een nieuwe camping moet opzetten. We zetten de camper neer en konden heerlijk buiten koffie drinken; de luifel helemaal uit om wat schaduw te krijgen. Daarna zijn we met de fiets naar het dorpje gereden; eerst langs de Mercadona, daarna naar beneden naar de boulevard. Er waren al heel wat zaakjes open langs de boulevard; veel meer dan vorig jaar in El Campello, waar we toen een paar dagen hebben gestaan. Toen zijn we van daaruit teruggereden richting Valencia. Nu gaan we nog verder richting het zuiden. Van de boulevard omhoog naar het stadje was andere koek. Dat werd dus lopen. Even wat boodschappen gedaan bij de Mercadona. Terug op de camping een drankje  en het eten voorbereiden; rijst met vers gemaakte kerriesaus. We eten sinds kort geen kant en klare sausen meer, maar maken die zelf. Verse uien, prei, knoflook, paprika, bloem, bouillon en natuurlijk kerriepoeder. ’s Avonds nog wat tv gekeken, maar het bereik werd slechter. Nog even op het dak geklommen om de “skew” aan te passen; toen ging het weer. Het interview met de koning was erg interessant om naar te kijken. Geeft toch weer een andere kijk op Willie en Maxi!

Donderdag 27-04-2017/Vrijdag 28-04-2017

Rustdagen in Villajoyosa.

Het weer werd slechter; bewolkt, lichte regen en vooral kouder. Maar het is Koningsdag en we kijken natuurlijk eerst naar de uitzending uit Tilburg. Wat een ongezellige boel daar zeg; ik volg ook even #Koningsdag op Twitter; dat is wel lachen zeg en zo de waarheid. Daarna hebben we gegeten en zijn we na de thee  met de tram naar Benidorm gegaan; wat een vergane glorie is dat zeg! Straten vol met dezelfde soort winkeltjes, die weinig verkopen, hoge, oude flats in het centrum, rollatorgehalte hoog. Je ziet mensen die waarschijnlijk elke dag hetzelfde rondje lopen door de straatjes om dan weer in hun appartement verder te overwinteren. Vooral veel Engelsen zijn er in Benidorm. Op de terugweg zijn we bij een Centro Commercial uitgestapt, een mooi winkelcentrum met veel winkels waar Heleen graag even rondloopt. Ze zocht nog een witte jeans broek en die vond ze ook bij Zara; eerst wilde ze zo’n broek met onderaan veel rafels. Die had “in de lorre” gemoeten volgens oma. Terug op de camping hebben we een spiegelei met paprika en kaas gebakken; heerlijk op stokbrood. Het was koud geworden en ’s avonds dus de gaskachel aan. Op de tv viel tijdens de buien Astra 3 uit en hebben we wat naar BVN gekeken. Vrijdag was het nog steeds fris en regenachtig. Na de middag gingen we met de tram naar het winkelcentrum om daar eens rustig rond te kijken. Er was ook een MediaMarkt en we zochten ook nog een nieuwe mat voor buiten. Die vonden we uiteindelijk bij de China market; een grote fabriekshal, vol gepropt met alles wat je kunt bedenken; dus ook een kunstgras deurmat. Er stond alleen geen prijs op, dus eerst maar even gevraagd. De medewerker wist het ook niet en vroeg het aan zijn baas; die bedacht zich geen moment en zei €1,95 en riep dat ook even naar de kassa, zodat ze het daar ook wisten als we er kwamen. In de MediaMarkt zag het er net zo uit als bij alle MediaMarkten; heel erg veel van alle soorten elektronica. Met de trein weer terug naar de camping; het station was op ongeveer 10 minuten lopen van de camping. Na de stukken stokbrood met bluecheese bij de borrel, hebben we lekker makkelijk ovenfrites, verse salade en lasagne gegeten. Na het journaal op BVN hebben we maar weer eens twee afleveringen van Follow the money, seizoen 2 gekeken. We moesten er weer even inkomen, maar toen was het weer erg spannend.

Zaterdag 29-04-2017

Vertrek Villajoyosa 35773 km

Aankomst La Manga 35926 km

Gereden 153 km

Het had de hele nacht een beetje geregend, maar bij het wakker worden was het droog. Maar nog steeds bewolkt en fris. We zouden vandaag nog hier blijven, maar dat hebben we rond elf uur na de koffie aangepast. Je kunt beter met dit weer een stuk rijden, onderweg boodschappen doen en dan weer een camping of camperplaats zoeken. Morgen en maandag (1 mei) zijn alle winkels natuurlijk dicht. We denken eerst om naar de camperplaats in Cartagena te gaan, maar gezien deze dagen doen we dat niet. We kiezen voor de camping in La Manga. Maar eerst door en langs Alicante; uiteindelijk komen we zelfs over de boulevard, waar we vorig jaar nog hebben gelopen. Onderweg dus eerst maar eens een supermarkt zoeken om boodschappen te doen voor de komende dagen. Net voor Torrevieja was een Carrefour en een Lidl. De Carrefour was niet te  bereiken, want er was markt. De Lidl was goed te bereiken en daar hebben we dus boodschappen gedaan; lekker hoor die bekende producten van vorig jaar. De route was trouwens weer prachtig zo langs de kust; zeker bij Torrevieja veel nieuwe complexen met prachtige huizen. Het weer werd in de buurt van La Manga weer slechter; het werd erg donker, maar het bleef droog. De omgeving zag er niet echt aantrekkelijk uit, maar dat werd op de camping alleen maar erger. Aardige mensen bij de receptie en we kregen een plaatsje op het achterste veld, sector PQ empl. 97. Via het rechter pad met alleen maar oude huisjes, caravans en afdakjes kwamen we op het linker pad bij het juiste veld. Dat waren toch wel mooie  ruime plaatsen tussen heggen, op grof grind. Hier vandaan zag je al die ellende aan de andere kant niet meer en is het een prima plekje. We kregen een appje van Nick met een foto van de meiden bij Any. Dus gelijk maar even gebeld met Any; zij vond het wel erg toevallig dat ik belde terwijl Nick, Bibi en Evie bij haar waren. Na de koffie zijn we even rondgelopen; het was inderdaad op sommige plaatsen net de Fort Oranje Camping; je zag Engel zo zeggen: die knappen we nog wel op; die is goed bruikbaar! In de Spar hebben we eindelijk een ansichtkaart voor de meiden en voor Any kunnen kopen, zelfs met postzegels! Terug  bij de camper hebben we verse kaassaus, knoflook, prei, ui, champignon en spekjes met penne gemaakt, ’s avonds Mindfuck (hoe doet hij het he?) en de KWIS gekeken. Twee jaar geleden kwamen we Brigitte Kaandorp in het wild tegen op een camping in  Nevers in Frankrijk! Morgen gaan we verder.