Week 3

Zondag 28 februari 2016

Rustdag in El Campello.

We blijven nog een dagje hier; alle campings hier in de buurt zijn vol. Volgens een kampeerder van 80, die hier al 15 jaar staat, zijn er 2 miljoen extra bewoners in deze regio in de wintermaanden. We bellen met de camping net onder Valencia, het Devesa Gardens Camping & Resort; zij hebben plaats en morgen gaan we daar naartoe. We blijven dus nog een dagje op deze camping, maar verzetten de camper een stukje, zodat we wel tv hebben! Bereik Astra 3 in Zuid-Spanje is ontoereikend met onze schotel; nu via Astra 1 kijken, maar dat houdt binnenkort op. We gaan Alicante bezoeken met de tram; ook weer €1,45 p.p. per rit! We lopen na de middag richting centrum en komen bij het station/opstappunt. Het is eigenlijk alleen een soort verhoogd perron; een station is er niet. In de tram staat een automaat, waar je je kaartje koopt. De rit in de tram voert langs de kust langs veel vakantieflats; veel braakliggende, smerige terreinen ertussen. Veel bouwwerken, waaraan begonnen is, maar die nu niet verder gebouwd worden. De tram reed eerst bovengronds, maar in Alicante ging hij onder de grond verder. Bij Luceros was het eindpunt, middenin Alicante. Van daaruit liepen we richting de boulevard; het werd steeds donkerder en winderiger. De boulevard, waar leuke standjes stonden, had interessante bestrating; het leek net of er “sporen” in het wegdek zaten. We liepen door tot het strand, maar daar begon het te stormen en het zand waaide over de weg. We gingen dus terug en kochten wat kaartje bij een stalletje. Daar begon het te regenen en we liepen langs de bebouwing van de boulevard terug. De terrassen hadden ook flink last van het weer; sommige parasols waaiden om! Op de weg naar het station was een El Corte Ingles, die open was. We dronken daar heerlijk een kop koffie, voordat we terug liepen naar het station. Eenmaal terug op de camping, dronken we een biertje en een wijntje en hebben we lekker de 2e helft van de macaroni gegeten. Studio Sport gekeken en Feyenoord weer eens zien winnen! Het weer wordt deze week mooi, dus we besluiten op de camping onder Valencia een aantal dagen te blijven; lekker fietsen en met de bus nog een keer naar de stad!

Maandag 29 februari 2016

Vertrek El Campello 21857 km

Aankomst Devesa Gardens Camping & Resort Valencia 22059 km

Gereden 202 km

Na de thee, de croissants en de koffie, ruimen we op en rijden we weg. We moeten nog tanken en dus gaan we op zoek naar een tankstation. We vinden er een bij een Carrefour; de automaat staat alleen vaste bedragen voor; we kunnen alleen €20 tanken. De uitrit is erg smal; Heleen moet met het uitrijden even kijken of alles goed gaat en we geen stoep raken. Het lukt! We volgen de route van de Tom-Tom door het achterland; prachtige route zonder tol met prachtige uitzichten op de bergen! Alleen geen parkeerplaats om te stoppen om wat foto’s te maken! Bij Ontinyent gaan we de snelweg af om een supermarkt te zoeken; we vinden een FamilyCash supermercado met een benzinepomp, waar de diesel €0,819 per liter kost! Dat is het goedkoopste tot nu toe. We kopen voor een paar dagen het een en ander; ook een stokbrood en een bruin brood voor maar €1,=! Op de parkeerplaats eten we lekker  en als we later getankt hebben, blijkt de diesel zelfs nog goedkoper te zijn; €0,75 per liter!! We rijden verder richting Valencia en zien de gebouwen van de “Ciudad de las Artes y las Ciencias” en buigen van daar weer naar het zuiden af. Na zo’n 15 km komen we op de camping aan. We melden ons aan en mogen eerst een  plaatsje zoeken; we kiezen een plaats bij het toiletgebouw en in de zon! We zetten de camper neer en snel de stoelen naar buiten en in de zon; heerlijk! Voor het eerst de luifel uitgedraaid; niet om uit de zon te zitten, maar om de koelkast uit de zon te houden. Kopje thee erbij en daarna de fietsen eraf; de dichtstbijzijnde winkel is ongeveer 5 km verder en dus gaan we even de route verkennen voor als we morgen boodschappen moeten doen. We blijven hier een aantal dagen en willen voor die dagen alles in “huis” hebben. Kunnen we genieten van de zon, een stukje fietsen in het natuurgebied en misschien wel naar het strand! We willen ook even de kaarten posten; Heleen wil ze het liefst bij een postkantoor posten, maar dat is er niet. We vragen het twee politieagenten, maar die geven alleen brievenbussen aan; zij zeggen dat ze elke dag gelicht worden, dus daar vertrouwen we maar op. Terug bij de camper is de zon achter de bomen gezakt en kunnen we niet meer buiten zitten; we eten vanavond lekker gevuld stokbrood en Canneloni met spinazie uit de oven. We kijken nog wat tv, Voetbal Inside en later naar het nieuwe programma Wat Gaat Er Nu Door Je Heen met Matthijs van Nieuwkerk; we vonden het een leuk programma, maar misschien kwam dat ook door Matthijs; Wilfred Genee bleek een goede interviewer te zijn. (vonden wij….)  Voor het eerst hoefde ’s avonds het elektrisch kacheltje niet aan! We blijven hier tot zondag!

Dinsdag 1 maart 2016

Boodschappen gedaan

Kinderboerderij op de camping

Was gedaan; was in een uurtje droog!

Stuk gefietst door het natuurgebied; langs de golfbaan

Verse kip, uien, champignons, paprika schotel!

Grey's Anatomy

Woensdag 2 maart 2016

Heerlijk weer; buiten zitten

Met de bus naar Valencia; Plaza de la Reine, Plaza de la Virgen, nu vanuit het zuiden; 30 graden bij de Arena

Spaghetti

Halve finale Utrecht-VVSB

Donderdag 3 maart 2016

Prachtig weer; buiten lezen

Fietstocht langs het  Albufera natuurgebied; grootste binnenmeer Spanje; koffie in de duinen; ruim 20 km gefietst

Terug op de camping; heerlijk in de zon gezeten

Stokbrood met hamburger en uienringen en salade

Halve finale Feyenoord-AZ

Vrijdag 4 maart 2016

Rustdag in Devesa Gardens Camping

Naar Valencia; winkelcentrum bij “Ciudad de las Artes y las Ciencias”

Geluncht voor nog geen €10

Stokbrood/lasagne

Zaterdag 5 maart 2016

Wasdag

Boodschappen doen in El Perello bij Consum Basic; we hebben gezocht naar ontbijtkoek; niet gevonden en appelmoes; ook niet dus!

Pasta met verse saus

Opgeruimd; morgen reizen we verder, waarschijnlijk naar Camping Azahar in Benicassim.